Luisteren; Een filmpje van Tarzan, dat de
dieren muziek maken en meezingen (zie filmpje onderaan)
Maken; De kinderen maken een eigen stukje
muziek met allemaal ‘instrumenten’, hier kunnen ze ook bij gaan zingen als ze
dat leuk vinden.
Lezen en noteren; Het stukje dat ze
verzonnen hebben, gaan ze uitwerken op papier. Ze gebruiken geen noten, maar
tekeningetjes/symbolen. Als het geluid hard is, zetten ze hem bovenaan, is het
een zacht geluid, zetten ze het onderaan.
Zingen; De kinderen verzinnen een stukje tekst bij de melodie die ze gemaakt hebben (dit mag ook hetzelfde stukje zijn als uit de film).
Bewegen; Dansen als dieren op de Tarzan
muziek/Of op de muziek die ze gemaakt hebben
De instrumenten die we willen gebruiken zijn;
-
Flessen (om op te slaan met een stokje)
-
Potjes (om op te slaan met een stokje)
-
Bestek (om tegen elkaar aan te tikken)
-
Beker met macaroni (om te schudden)
-
Papier verscheuren
-
Waterflesje schudden
-
Boeken dichtslaan
-
Potje opendoen (deksel eraf halen)
-
Plastic in elkaar drukken (van een plastic flesje)
De leerlingen mogen ook nog zelf met materialen die ze zelf hebben geluid maken, zolang het maar niet kapot gaan. 
Geen opmerkingen:
Een reactie posten